torsdag 12. mai 2011

Bokomslag

Denne oppgaven går ut på layout. Vi skulle lage et bokomslag med forside, rygg, bakside og eventuelt "klaffer".  Vi skulle jobbe med et foto vi hadde tatt selv, i svart/hvitt som hovedbasis. Boken skulle hete "Sort", forfatteren skulle hete Torunn Haavik, og formatet skulle være 16,7x24,4, rygg 1,6x24,4. Vi kunne bruke hvilket program vi ville, som for eksempel InDesign til å lage oppsettet. Sjangeren på boken kunne vi også velge selv. Denne oppgaven er en tverrfaglig oppgave, både trykkgruppen og fotogruppen.


Dette var det bokomslaget jeg valgte. Jeg valgte dettee fordi jeg likte det best og det er det jeg er mest fornøyd med. Denne boken vil jeg at skal være en slags kjærlighetsroman, der handlingen foregår i byen. Derfor valgte jeg disse bildene for å gi en by følelse. Jeg valgte denne skriften fordi jeg ville ha en enkel skrift, slik at det ikke ble for mye. Jeg valgte å ha skriften hvit fordi den skulle vise, siden bildene er svart/hvitt. Jeg har lært mer om bokomslag, layout, skrift og arbeide med oppsett i InDesign.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar