torsdag 17. mars 2011

5 kategorier

Vi har nå jobbet med å ta bilder i 5 kategorier. De var vann, dyr og blomster, lys, refleksjon og komposisjon. Vi skulle levere 10 bilder og her er mine bilder.

                                                         Vann:

Ideen var å få frem de to av de formene vann kan være ( is og rennende vann). Komposisjonen er bevegelse og gjentakelse. Lyset er gjevnt, men istappene fanger opp lys slik at det blir en kontrast.  Jeg brukte Nikon speilreflekskamera. Lukkertid 1/15, blenderåpning f/18,0 og ISO 200. Jeg har lært mer om vann som motiv.


Ideen her var å få frem kontrasten mellom isen i midten og det rennende vannet rundt. Komposisjonen er bevegelse og at motivet (isen) er midt i bildet. Lyset er gjevnt. Jeg brukte samme kamera som over. Lukkertid 1/25, blenderåpning f/10,0 og ISO 200. Jeg har lært mer om bevegelse og komposisjon.


Ideen til dette bildet var å framstille vann. Komposisjonen er bevegelse, gjentakelse og rom. Lyset er gjevnt. Jeg brukte samme kamera som på bildene over. Lukkertid 1/15, blenderåpning f/13,0 og ISO 200. Jeg har lært mer vann som motiv og mer om komposisjon.

Dyr og blomster:

Ideen til dette bildet var å vise hvor flott en orkide blomst er. Komposisjonen er gjentakelse og refleksjon. Lyset er gjevnt, men litt lysere i refleksjonen av lyset ute. Jeg har brukt samme kamera som over, Nikon speilreflekskamera. Lukkertid 1/3, blenderåpning f/32,0 og ISO 200. Jeg har lært mer om refleksjon og om blomst som motiv.


Ideen til dette bildet var å vise bevegelse og et dyr. Komposisjonen er bevegelse og motivet (katten) er midt på bildet. Lyset er gjevnt. Her har jeg brukt Canon digetalkamera. Jeg har lært mer om hvordan bevegelse påvirker bilder.


Her ville jeg få fram hvor fine katter er. Komposisjonen er at motivet (katten) er midt på bilde og gjentakelse. Lyset er skarpt, men gjevnt. Jeg har brukt samme kamera som på bildet over. Jeg har lært mer om katt som motiv


Ideen her var å vise hvor morrsome katter kan være. Komposisjonen er at motivet (katten) er i interessepunkt, der du ser først på bilder. Lyset er gjevnt, men det er lysere på kanten av stolen av sollys. 
Jeg brukte samme kamera som over.  Jeg har lært  om interessepunkt og mer om katt som motiv.

Lys:

Her var ideen og få frem lys. Komposisjonen her er at motivet er midt på bildet. Lyset er mørkt, men lyskilden er veldig lys. Jeg har brukt Canon digetalkamera. Jeg har lær mer om lys og hvordan lys påvirker bildet.

Refleksjon:

Her var ideen og få fram refleksjon. Komposisjonen er gjentakelse. Lyset er mørkt med noen lyse felt. Jeg har brukt Nikon speilreflekskamera. Lukkertid 1/50, blenderåpning f/5,0 og ISO 200. Jeg har lært mer om refleksjon.

Komposisjon:

Ideen he var å vise komposisjon. Komposisjonen her er gjentakelse (soppene). Lyset er gjevnt. Jeg har brukt samme kamera som på bildet over. Lukkertid 1/25, blenderåpning f/9,0 og ISO 200. Jeg har lært mer om komposisjon.

Jeg her ikke redigert noen av bildene




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar